REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DIETETYCZNYCH 
DIETETYK ZUZANNA KALKOWSKA

§1

Definicje

Na potrzeby niniejszego regulaminu, wprowadza się następujące definicje wskazanych poniżej pojęć:

  1. Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług dietetycznych,

  2. Dietetyk – dietetyk Zuzanna Kalkowska, prowadząca działalność gospodarczą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod firmą „Dietetyk Zuzanna Kalkowska”, NIP 5892090557, REGON 528243627,

  3. Pacjent – osoba, która zawarła umowę o świadczenie usług dietetycznych, w sposób zgodny z postanowieniami niniejszego Regulaminu i jednocześnie zaakceptowała brzmienie niniejszego Regulaminu,

  4. Usługa, Usługa dietetyczna – usługa świadczona przez Dietetyka na rzecz Pacjenta, której przedmiot został określony w §5 Regulaminu, zgodnie z pakietem i wariantem wybranym przez Pacjenta,

  5. Usługa online – usługa świadczona w formie zdalnej, za pomocą urządzeń umożliwiających komunikację na odległość, w tym przede wszystkich w formie mailowej, telefonicznej oraz z wykorzystaniem wybranej platformy komunikacyjnej online,

  6. Strona internetowa – strona internetowa działająca pod adresem dietetykzuzanna.pl

  7. Cennik – cennik świadczenia Usługi dietetycznej znajdujący się na stronie dietetykzuzanna.pl/konsultacje,

  8. Konsument – osoba fizyczna zawierająca umowę w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,

  9. RODO– Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie ochronie danych),

  10. Polityka prywatności – polityka prywatności, której szczegółowe postanowienia znajdują się pod adresem dietetykzuzanna.pl/polityka-prywatnosci

§2

Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa zasady i tryb świadczenia Usług dietetycznych przez Dietetyka na rzecz Pacjenta.

  2. Pacjent korzystający z Usług dietetycznych oświadcza, że zapoznał się i akceptuje postanawiania niniejszego regulaminu, nie wnosząc zastrzeżeń do tych postanowień ani co do całości, ani też co do jego części.

§3

Prawa i obowiązki Dietetyka

  1. Dietetyk zobowiązuje się do świadczenia usług z należytą starannością, zgodnie z aktualną wiedzą i zasadami etyki zawodowej.

  2. W wyjątkowych przypadkach (np. choroba, zdarzenie losowe), Dietetyk ma prawo odwołać zaplanowaną konsultację, zobowiązując się jednocześnie do wyznaczenia nowego terminu spotkania, bez dodatkowych kosztów po stronie Pacjenta, zgodnie z §7 pkt 4 Regulaminu.

  3. Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za skutki niestosowania się przez Pacjenta do zaleceń ani za efekty zdrowotne wynikające z zatajenia przez Pacjenta istotnych informacji dotyczących jego stanu zdrowia.

§4

Zawarcie umowy o świadczenie usług

  1. W celu korzystania z Usługi dietetycznej niezbędny jest stały dostęp przez Pacjenta do sieci Internet. Pacjent zobowiązany jest do:

    1. korzystania z jednej z następujących przeglądarek: Internet Explorer, Microsoft Edge, Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari, w wersji na tyle aktualnej, aby było możliwe połączenie poprzez wybraną przez Dietetyka platformę komunikacyjną online,

    2. korzystanie z jednego z systemów operacyjnych: Windows, macOS, Linux/Ubuntu,

    3. dostęp do poczty elektronicznej.

  1. Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości świadczenia Usługi dietetycznej na skutek nieposiadania przez Pacjenta sprzętu komputerowego spełniającego kryteria wskazane w pkt 1 powyżej poprzedzającym czy też braku dostępu do Internetu. W takim przypadku Pacjentowi nie przysługuje roszczenie o zwrot za niewykorzystaną konsultację.

  2. Umowa o świadczenie Usługi dietetycznej zostaje zawarta z chwilą zapłaty przez Pacjenta należności za świadczenie Usługi na rzecz Dietetyka, zgodnie z Cennikiem. Dokonując płatności, Pacjent potwierdza jednocześnie, że zapoznał się i akceptuje treść Regulaminu. Za dzień dokonania płatności uznaje się dzień zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Dietetyka.

  3. Osoba zawierająca umowę o świadczenie Usługi dietetycznej musi posiadać pełną zdolność do czynności prawnych. Zawarcie umowy na rzecz osoby małoletniej wymaga uprzedniej pisemnej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

§5

Przedmiot umowy o świadczenie usług

  1. Dietetyk świadczy Usługi dietetyczne w ramach następujących pakietów:

  1. Pakiet zdrowe hormony/płodność dla jednej osoby (w wariancie 3 miesiące współpracy, 6 miesięcy współpracy, 8 miesięcy współpracy),

  2. Pakiet płodność dla pary (w wariancie 6 miesięcy współpracy, 8 miesięcy współpracy),

  3. Pakiet zdrowa ciąża,

  4. Pakiet zdrowe dziecko.

  1. Poza pakietami wskazanymi w punkcie 1 niniejszego paragrafu, Dietetyk świadczy następujące usługi:

  1. Konsultacja wstępna,

  2. Konsultacja z przygotowaniem indywidualnej diety i suplementacji,

  3. Konsultacja kontrolna z przygotowaniem diety i suplementacji,

  4. Konsultacja kontrolna bez modyfikacji.

  1. Na usługi świadczone przez Dietetyka składa się w szczególności:

  1. przeprowadzanie konsultacji online, w tym przeprowadzenie wywiadu chorobowego, wywiadu żywieniowego, bazując w szczególności na ankiecie wypełnionej przez Pacjenta, a następnie ocena otrzymanych informacji i przełożenie ich na zastosowanie środków, które umożliwią poprawę stanu zdrowia Pacjenta,

  2. układanie indywidualnych jadłospisów żywieniowych,

  3. sporządzenie planów suplementacyjnych,

  4. ocena wyników laboratoryjnych i dostosowanie zaleceń do tych wyników,

  5. odpowiedź na zapytania zadane drogą mailową.

  1. Szczegółowy zakres Usługi świadczonej przez Dietetyka oraz wariantów do wyboru w ramach danego pakietu wraz z cennikiem za wybraną opcję określony został pod adresem dietetykzuzanna.pl/konsultacje. Podany na stronie cennik stanowi ceny brutto.

  2. Dietetyk zobowiązany jest do świadczenia Usługi wyłącznie w zakresie, jaki obejmuje wariant wybrany przez Pacjenta.

§6

Sposób wykonania umowy

  1. Świadczenie Usługi dietetycznej odbywa się wyłącznie w formie zdalnej (online), w szczególności za pośrednictwem połączeń wideo, telefonicznych lub wiadomości e-mail, zgodnie z ustaleniami między Dietetykiem a Pacjentem.

  2. Kontakt z Dietetykiem jest możliwy w formie mailowej pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

  3. Po zaksięgowaniu płatności zgodnie z §4 pkt 3 Regulaminu, Dietetyk przesyła w terminie 48h Pacjentowi propozycje dostępnych terminów konsultacji wraz z ankietą do wypełnienia przez Pacjenta. Pacjent wybiera dogodny termin i potwierdza go mailowo bądź inną uzgodnioną formą kontaktu.

  4. Pacjent zobowiązany jest do przesłania do Dietetyka wypełnionej ankiety do dnia umówionego terminu konsultacji. Brak wysłania wypełnionej ankiety do dnia konsultacji wstępnej uniemożliwi świadczenie Usługi dietetycznej przez Dietetyka. Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości świadczenia Usługi dietetycznej na skutek braku wysłania ankiety przez Pacjenta. W takim przypadku Pacjentowi nie przysługuje roszczenie o zwrot za niewykorzystaną konsultację.

  5. Bezpośrednio przed umówioną konsultacją Dietetyk wysyła do Pacjenta na adres mailowy wskazany przez Pacjenta link do spotkania online z wykorzystaniem platformy komunikacyjnej.

  6. Pacjent może odwołać umówiona konsultację w terminie do 24 godzin przed umówionym terminem, na skutek czego Dietetykowi nie przysługuje prawo do pobrania należności za konsultacje. W przypadku, gdy Pacjent odwoła bez ważnej przyczyny konsultację online na mniej niż 24 godziny przed umówioną godziną jej rozpoczęcia, Dietetykowi przysługuje prawo do pobrania wszelkich należnych mu za Usługę opłat, a Pacjent nie ma prawa do żądania ich zwrotu.

  7. W przypadku, gdy:

      1. Pacjent bez ważnej przyczyny nie pojawił się na konsultacji lub

      2. Pacjent spóźnia się na konsultację co najmniej 15 minut,

Dietetyk może odwołać konsultację zachowując prawo do pobrania wszelkich należnych za Usługę dietetyczną opłat, a Pacjent nie ma prawa do żądania ich zwrotu.

  1. Świadczenie przez Dietetyka Usługi dietetycznej w zakresie udzielenia odpowiedzi na zadane przez Pacjenta pytania online polega na przesłaniu zapytania przez Pacjenta w formie mailowej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Dietetyk udzieli odpowiedzi na zapytanie przesłane przez Pacjenta mailowe w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania zapytania na wskazany adres mailowy.

  2. Świadczenie przez Dietetyka Usługi dietetycznej, która obejmuje przygotowanie przez Dietetyka planu żywieniowego oraz suplementacji, polega na przygotowaniu planu żywieniowego oraz suplementacji w terminie 10 dni roboczych od dnia przeprowadzenia konsultacji wstępnej. Przygotowany plan żywieniowy oraz suplementacji zostanie wysłany na adres mailowy wskazany przez Pacjenta. Dietetyk nie odpowiada za opóźnienie w otrzymaniu planu żywieniowego na skutek błędnie podanego przez Pacjenta adresu mailowego.

  3. Plan żywieniowy przygotowany przez Dietetyka obejmuje przygotowanie 7-dniowego planu żywieniowego przez okres, który jest zależny od wybranego przez Pacjenta wariantu, wraz z dostępem do bazy przepisów przygotowanej przez Dietetyka, w której to bazie znajdują się przepisy o zawartości makroskładników odpowiednich do danego dania wskazanego w diecie i które Pacjent będzie mógł wymiennie stosować według własnego uznania.

  4. Wykorzystanie pakietu zgodnie z wybranym wariantem współpracy (3 miesiące, 6 miesięcy, 8 miesięcy) jest możliwe w terminie zgodnym w wybranym wariantem liczonym od dnia zawarcia umowy. W wyjątkowych sytuacjach, gdy wykorzystanie w całości pakietu nie było możliwe przez Pacjenta w obowiązującym okresie współpracy, Pacjent może wykorzystać pakiet w okresie dodatkowych 2 miesięcy. O możliwości wykorzystania pakietu w wydłużonym terminie każdorazowo decyduje Dietetyk.

  5. W przypadku braku wykorzystania przez Pacjenta wybranego pakietu w całości na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność, Pacjentowi nie przysługuje roszczenie o zwrot płatności za zakres niewykorzystany.

§7

Rozwiązanie umowy

  1. Pacjent, będący Konsumentem, ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie Usługi dietetycznej w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia bez podania jakiekolwiek przyczyny.

  2. W przypadku Pacjenta będącego Konsumentem, który w momencie zawarcia umowy wyraził zgodę na rozpoczęcie świadczenia Usługi dietetycznej przez upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie od umowy, akceptując tym samym, że po wykonaniu Usługi straci on możliwość odstąpienia od umowy, nie może on odstąpić od umowy, jeżeli Usługa została wykonana

  3. W przypadku, gdy konsultacja w pierwotnie ustalonym terminie jest niemożliwa, Dietetyk niezwłocznie informuje o tym Pacjenta, ustalając z nim nowy termin wykonania usługi. W takim przypadku Pacjentowi przysługuje również prawo odstąpienia od umowy i żądania zwrotu wpłaconej kwoty za odwołaną konsultację.

  4. W przypadku odstąpienia od umowy przez Pacjenta będącego Konsumentem na zasadach określonych powyżej Dietetyk zwraca Pacjentowi otrzymane płatności, nie później niż w terminie 14 dni od dnia wpłynięcia oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Pacjenta. Zwrot płatności dokonany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Pacjenta w pierwotnej transakcji.

  5. Odstąpienie od umowy Pacjent zgłasza w drodze jednoznacznego oświadczenia w formie pisemnej lub mailowej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W celu odstąpienia od umowy Pacjent może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu. Dietetyk korzysta z załącznika o treści wzoru formularza odstąpienia od umowy, o której mowa w art. 12 ust. 1 pkt. 9 ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta. 

  6. Dietetyk ma prawo wypowiedzieć umowę w trybie natychmiastowym w przypadku nieprawidłowego zachowania Pacjenta podczas konsultacji (np. wulgarność, udział w konsultacji po spożyciu, pod wpływem alkoholu lub innych używek) a także w przypadku takich zachowań Pacjenta, które uniemożliwiają świadczenie Usług dietetycznych. W takim przypadku Pacjentowi nie przysługuje roszczenie o zwrot za niewykorzystaną część usługi.

§8

Reklamacje

  1. Dietetyk ponosi odpowiedzialności za należyte wykonanie Usługi.

  2. Pacjent ma prawo do składania reklamacji na nienależycie wykonaną Usługę.

  3. Reklamacja może być złożona na formularzu reklamacyjnym, stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.

  4. Dietetyk zobowiązany jest do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od jej doręczenia. W stosunku do Konsumentów, w przypadku bezskutecznego upływu tego terminu uważa się, że żądanie Pacjenta uznano za uzasadnione.

§9

Prawa autorskie

  1. Materiał udostępniany przez Dietetyka, w tym indywidualnie sporządzone plany żywieniowe, wygląd oraz treści materiałów opracowanych przez Dietetyka stanowią jego własność i są objęte ochroną wynikającą z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

  2. Pacjent może korzystać z materiałów udostępnionych w ramach Usługi dietetycznej wyłącznie na użytek własny bezpośrednio związany z realizacją usługi.

  3. Pacjent nie jest upoważniony do kopiowania i rozpowszechniania uzyskanych materiałów bez wyraźnej zgody Dietetyka.

§10

RODO i Polityka prywatności

  1. Administratorem danych osobowych Pacjenta jest Dietetyk: Zuzanna Kalkowska, prowadząca działalność gospodarczą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod firmą „Dietetyk Zuzanna Kalkowska”, NIP 5892090557, REGON 528243627.

  2. Pacjent wyraża zgodę na przetwarzanie przez Dietetyka danych osobowych szczególnej kategorii, w tym danych o stanie zdrowia, objętych dokumentacją dietetyczną i informacjami udostępnionymi w trakcie konsultacji.

  3. Dane te są przetwarzane wyłącznie w celu świadczenia usług dietetycznych oraz prowadzenia dokumentacji zgodnie z obowiązującym prawem.

  4. Zgoda może być w każdej chwili cofnięta, co jednak może skutkować niemożnością dalszego świadczenia usług przez Dietetyka.

  5. Dietetyk przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności Pacjenta i zapewnia, że dane osobowe są przechowywane oraz zabezpieczone zgodnie z aktualnymi wymogami technicznymi i prawnymi.

  6. Komunikacja z Pacjentem (w tym konsultacje) może odbywać się za pośrednictwem zewnętrznych narzędzi (np. Zoom, Google Meet, e-mail), których administratorzy mogą przetwarzać dane jako niezależni administratorzy.

  7. Strona internetowa Dietetyka wykorzystuje pliki cookies w celu analizy ruchu i optymalizacji działania serwisu – zgodnie z odrębną polityką cookies, znajdująca się na stronie dietetykzuzanna.pl/polityka-cookies.

  8. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym danych osobowych wrażliwych, znajdują się na stronie dietetykzuzanna.pl/polityka-prywatnosci.

§11

Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego oraz innych właściwych aktów prawnych.

  2. Dietetyk nie udziela gwarancji osiągnięcia określonych rezultatów zdrowotnych lub sylwetkowych – efekty mogą różnić się w zależności od indywidualnych predyspozycji i przestrzegania zaleceń.

  3. Wszelkie spory wynikłe na tle wykonania niniejszej umowy będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze polubownej. W przypadku braku porozumienia, spór zostanie poddany pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego właściwego miejscowo dla siedziby Dietetyka.

  4. Pacjentowi będącemu Konsumentem przysługuje możliwość skorzystania z następujących, pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń oraz rozpatrywania reklamacji:

a) możliwość zwrócenia się z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich,

b) wystąpienie z wnioskiem o rozpoznanie sprawy przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej;

c) zwrócenie się do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów o pomoc w zakresie ochrony interesów i praw Konsumentów. Bezpłatną pomoc Konsumentom w zakresie ochrony ich praw i interesów świadczą także organizacje społeczne, takie jak np. Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. 

  1. Pacjent będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy właściwym Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”. 

  2. Dietetyk zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z chwilą ich opublikowania na stronie internetowej. Do umów zawartych przed zmianą stosuje się postanowienia dotychczasowe. Archiwalne wersje regulaminu dostępne są na Stronie internetowej w zakładce regulamin.

Załącznik nr 1 do Regulaminu

FORMULARZ REKLAMACYJNY

Imię i nazwisko:

……………………………………………………………………………………………………………

Adres e-mail:

……………………………………………………………………………………………………………

Data zawarcia umowy:

……………………………………………………………………………………………………………

Usługa objęta reklamacją:

…………………………………………………………………………………………………………..

Przyczyna reklamacji:

……………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………..

Żądanie reklamującego:

……………………………………………………………..……………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………..……………………………………………………………………………………………………

– data i podpis (gdy formularz jest przesyłany w wersji papierowej) 

…………………………………………………………

Załącznik nr 2 do Regulaminu

FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od Umowy:

……………………………………………………………………………………………………………

– Data zawarcia Umowy:

……………………………………………………………………………………………………………

– Imię i nazwisko konsumenta lub firma i NIP, jeżeli odstępującym od umowy jest przedsiębiorca: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

– data i podpis (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej) 

…………………………………………………………